Tuesday 15 June 2010

Translations: C-ute's 297th Blog Entry

侍ジャパン絵文字

℃-ute 公式ブログ/侍ジャパン 画像1
おはようございます絵文字
舞美です絵文字


やってくれましたね~絵文字
日本ッ絵文字


昨日の23:00~の日本戦、皆さんは見てましたか絵文字絵文字

私はバッチリ起きてましたよッ絵文字


本田選手がシュート決めた瞬間、一緒に見ていた私の父も『やったー絵文字絵文字』って飛び跳ねてました絵文字(笑)

最後はかなりハラハラしましたね~絵文字


カメルーンに点を決められそうになる度、

『うぁー絵文字』とか『危ない絵文字』って父が叫ぶから、私の兄に

『もうちょっと落ち着いて見れば絵文字絵文字』って言われてました(笑)


でもでもW杯は、4年に1度絵文字絵文字絵文字
やっぱり燃えちゃいますよね~絵文字絵文字


いやー絵文字よかった、よかった絵文字絵文字


次は19日の
日本vsオランダ
ですね絵文字


選手の皆さんは、かなりの体力と、精神力と、集中力を使いながら勝ち点3を取ってくれた訳ですから、体をちゃんと休めて、また次も頑張ってほしいです絵文字絵文字


余談ですが
昨日まだ試合が始まる前、

『日本戦か~絵文字』って独り言を言ったら

私の母
『え絵文字絵文字絵文字絵文字絵文字絵文字絵文字

ってビックリしてて…

『あ絵文字今お母さん、舞美の洋服に通す紐の事考えてたの絵文字

ニホンセンって日本戦ね~絵文字
2本線かと思っちゃったよ~絵文字絵文字

って…

絵文字ちなみに舞美の洋服に通す紐とは…

レッスンで着る洋服のフードのところの紐が、洗濯機の中で何かに引っ掛かったのか絵文字

ボロボロにほつれちゃっていたので、母が今、同じような紐を探してくれているんで絵文字



そんな母の勘違いのお話でしたぁ~絵文字絵文字


写真は、日本代表ユニホームを着た私っ絵文字


寝不足の方もいらっしゃると思いますが、今日も元気に行ってらっしゃい絵文字


------------------------------

Samurai Japan
Good morning :)


It's Maimi

We did it, didn't we~
Japan!

Yesterday at 11pm was Japan's match, did you see it everyone!?

I properly got up! >w<

The moment the player Honda was about to shoot, my dad who was watching it together with me too went: "HE DID IT!!!!" and jumped up in the air ;) *laughs*

At the end our hearts were pattering pretty much you know

"Uaa Σ(゜д゜;)" and "Watch out!!" my dad was yelling so my older brother went:

"Could you not try to calm down a bit more!? ^ヮ^;" he said to him *laughs*

but but as for the World Cup, it comes once every four years!!!!!!
He really was burning you know right~ :O~

Iyaa it was good, it was good ^^

Next is on the 19th
Japan vs Holland
right? ***

Because all the players were using pretty much all of their physical strength, mind power and concentration and let the other team win by 3 points so they properly rested up their bodies, I want them to do their best next time again.

I'm digressing but
before yesterday's match started,

I said to myself: "Is it Japan's match~!!"

and my mum went:
"Eh!!!!!!!!!!!! *panicks*"

she was shocked...

"Ahh, this mother, I was thinking about Maimi's string from your clothes ^ヮ^

Nihonsen is "Japan's match" right~!!
"Is that 2 strings?" I thought!~ ^ヮ^;"

right...

(Basically, Maimi's mum thought she was talking about the string from Maimi's clothes as "2 strings" is "Nihonsen" but "Japan's match" is also "Nihonsen" so Maimi's mum got confused between the two...how cute haha)

Ah!! By the way, about Maimi's string from her clothes...

The string is from the hood from the clothes I wear to lessons, in the washing machine, did it get caught or something!?

Since it's become all worn out and frayed, my mum at that moment, was looking for the same kind of string for me :O

That was the sort of misunderstanding I had with my mum~ :3~

As for the picture, I wore my Japan representing uniform~

I think there are people who are lacking sleep but spend today energetically~

-----------------------------

Aww Maimi's family is so cute hahahaha!! Ahh it turns out I could of watched the match...I didn't know it was on a different channel...silly me... Ohwell it's ok... Knowing the score is good enough for me ^_^ 10/TEN -Risu
If I left "We did it!" to "Yatta!" Would everyone still understand I wonder?...

Usaa ^v^ ~xDD aww wearing the uniform to support Japan^^ 10/10

No comments:

Post a Comment